Ik heb een klacht ingediend; en nu?
- Je krijgt binnen drie werkdagen een ontvangstbevestiging.
- De bestuurder of ambtenaar, waartegen de klacht is ingediend, stellen we op de hoogte.
- De klachtencoördinator neemt telefonisch contact met je op om jouw klacht te bespreken en om samen naar een oplossing te zoeken.
Per brief een klacht indienen
Wil je een brief sturen? Zet in de brief duidelijk:
- Jouw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres .
- De datum waarop je de brief verstuurt .
- Waar jouw klacht over gaat .
- Waar en wanneer het is gebeurd .
- Onderteken met jouw handtekening .
Stuur jouw brief naar:
Waterschap Vallei en Veluwe
ter attentie van de klachtencoördinator
Postbus 4142
7320 AC Apeldoorn .
Telefonisch een klacht indienen
Wil je je klacht liever telefonisch doorgeven? Dit doe je via ons Klant Contact Centrum (055) 5 272 600. Je wordt dan doorverbonden met de klachtencoördinator, of als dat op dat moment niet mogelijk is, word je teruggebeld door de klachtencoördinator.
Bezwaar
Ben je het niet eens met een besluit van het waterschap? Dien dan een bezwaar in.
Nationale ombudsman
Ben je het niet eens met de afhandeling door het waterschap? Dan kun je de Nationale Ombudsman inschakelen. Bezoek de website van de Nationale Ombudsman.
Hieronder vind je de Verordening behandeling van klachten Waterschap Vallei en Veluwe 2013 en een link naar de Algemene wet bestuursrecht over dit onderwerp.